söndag 21 januari 2018

Det sjunde dyket: Hajarnas dyk

Igår så gjorde jag mitt sjunde dyk och på måndag ska jag göra mitt åttonde. I förra blogginlägget som handlade om dykning skrev jag att det var mitt femte dyk men det var mitt sjätte. Iallafall så dök vi den här gången i Halik Reef. 

I början satt min mask lite löst men sedan blev det bra. Vi såg en bläckfisk som gömde sig i ett litet hål, en Titan triggerfish, en trumpetfisks bäbis, två muränor, en gigantisk stonefish och fyra hajar. 


Hajar gömmer sig för det mesta i sina grottor men vi såg en som simmade, vi lyckades inte ta någon bild på den fast pappa fick en film där man ser fenan simma iväg. Där fanns det också mycket fisk och sikten var nästan 20 meter.


Det var inte strömt alls vilket är bra. Ett annat dyk jag gjorde för två år sedan var det jätteströmt. Det var faktiskt ganska kul. Vi åkte jättesnabbt.

På bilden med muränan finns den stora stonefishen. Kan du hitta den?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar